Tesla roztancovala v Jasnej aj akademikov

Spoločnosť Business Lease Slovakia ako poskytovateľ komplexnej mobility priniesla do Nízkych Tatier na University Day 2017 organizovanej partnerskou spoločnosťou Datalan špičku v elektromobilite – modely Tesly S a X, ako aj virtuálnu realitu - prostredníctvom 3D okuliarov možnosť posadiť sa do Tesly a zajazdiť si na nej.
Videli ste už tancovať špičkový elektromobil Tesla? A v Jasnej? Zážitok, keď sa model X rozhodne dvíhať svoje krídlové dvere do tónov dramatickej vážnej hudby priamo v lone tatranskej prírody a preciťovať to za pomoci hry svetiel, si priaznivci najnovších technológií mali možnosť vychutnať koncom septembra v Jasnej. Tesla dokonca tancovala zástupcom akademickej obce, študentov, ministerstva školstva a súkromného sektora.  V tatranskom wellness hoteli Chopok Jasná sa totiž 20.-21. septembra uskutočnila konferencia University Day 2017 k problematike reformy školstva a možnostiach využitia najnovších technológií pri výučbe v 21. storočí. Business Lease sem prijala pozvanie od organizátora podujatia, spoločnosti Datalan, a umožnila vychutnať si Teslu priamo, či prostredníctvom virtuálnej prehliadky kabíny a jazdy na nej počas oboch dní konferencie. To, že Tesla vzbudzovala záujem hneď od začiatku, využila aj moderátorka, ktorá si prišla pozrieť Teslu priamo na parkovisko pred hotelom a kamera prenášala odpovede Business Lease na jej zvedavé otázky priamo do sály. „Spoločnosť Business Lease Slovakia je nateraz jedinou spoločnosťou na Slovensku, ktorá na základe dohody so spoločnosťou Tesla môže jej špičkové elektromobily poskytovať u nás na operatívny lízing,“ vysvetlila dostupnosť elektromobilu na Slovensku Zuzana Dzubay, zástupkyňa Business Lease Slovakia na konferencii.


„Je to technologická špička, je to perfektné. Chcel by som ho mať doma,“ netajil jeden z pedagógov, ktorý sa spolu s ďalšími kolegami zhlúkli okolo modelu X. Najprv bojazlivo, neskôr už zvedavo vyskúšali aj interiér vozidla. Istá opatrnosť vládla aj pri zažívaní virtuálnej reality – kým muži sa nebáli jazdiť, nežné pokolenie si skôr pozrelo len vnútro kabíny a jazdu si vychutnalo na sedadle spolujazdca. „Toto je hlavná cena? Ja tu hneď nechám svoje auto,“ poznamenala s úsmevom jedna z dám.
Tesla skutočne ukazuje zabehnutým automobilkám nový smer v kontinuálnom inovovaní softvérovej výbavy svojich elektromobilov, komfortu a bezpečnosti. Stačí spomenúť autopilota, ktorý prispieva nielen k aktívnej bezpečnosti, ale ako inteligentný systém sa kontinuálne aktualizuje a vyvíja, podobne ako celý softvér vo vozidle. V súčasnosti je na Slovensku cez Business Lease dostupný model S a model X. Koncom budúceho roku by mal prísť model 3, ktorý by mal byť cenovo dostupnejší, čo sa zároveň odrazí aj na mesačnej platbe operatívneho lízingu. „No a ako sme sa dozvedeli, ďalší model by mal byť Y – už nikto nebude pochybovať, že s kompletnou ponukou bude Tesla neskutočne SEXY,“ zažartovala moderátorka akcie, keď jednotlivé písmenká modelov dala k sebe.

Ceny elektromobilov sa u nás pohybujú v priemere okolo 30 tisíc eur. Aj so štátnou dotáciou, ktorá do konca tohto roku predstavuje 5000 eur pri obstaraní elektromobilu, je to, samozrejme, stále vysoká suma v porovnaní s priemernými cenami áut s konvenčným motorom. Vysokej vstupnej investícii sa však dá elegantne vyhnúť operatívnym lízingom. Jeho podstatou je, že sa prefinancuje len reálne využitá hodnota auta, teda rozdiel medzi nadobúdacou hodnotou vozidla a zostatkovou cenou po skončení nájmu. „Vďaka vysokým zostatkovým cenám elektromobilov však vieme nastaviť mesačné platby operatívneho lízingu rovnako cenovo výhodne ako pri klasických vozidlách. Ceny elektriny a servisných nákladov sú oveľa nižšie v porovnaní s nákladmi na vozidlo so spaľovacím motorom. Štátna dotácia aj pri operatívnom lízingu náklady na prevádzku elektromobilu ešte zníži,“ vysvetľuje obchodná riaditeľka Business Lease Lucia Čišková.  
Operatívny lízing sa dá využiť pre všetky typy elektromobilov dostupné na slovenskom trhu, vrátane Tesly. Komplexnosť služieb znamená, že firma získa prístup k nabíjacej infraštruktúre resp. jej lízingová spoločnosť zabezpečí nabíjaciu stanicu priamo do firmy, ale aj  rad služieb od registrácie vozidla cez inštaláciu, revíziu a servis nabíjačky pre elektromobily, back-endový systém na kontrolu spotreby a spoplatnenie nabíjania pri SMART technológii a ďalšie servisné, pneuservisné či asistenčné služby. Výhodou je aj najnižšia sadzba za registráciu vozidla, a to bez ohľadu na výkon či nulová cestná daň pre vozidlá, ktorých jediným zdrojom pohonu je elektrická energia.
Hoci aj pri prehliadke Tesly v Jasnej zaznelo, že aj dojazd elektromobilov je jednou z prekážok rýchlejšieho rozvoja elektromobility u nás, ide už len o mýtus. Na Slovensku sú totiž v súčasnosti takmer tri desiatky verejných rýchlonabíjacích staníc, dokonca vo Zvolene a v Bratislave už fungujú aj super rýchlonabíjacie stanice značky Tesla, kde sa doba nabitia skracuje na 20 minút. To je čas na vybavenie si záležitostí v meste, rýchly nákup či posedenie s priateľmi. Faktom ale je, že dnes už väčšina známych automobiliek ponúka modely áut s dojazdom od 150 až do 420 km na jedno nabitie. To plne postačuje, najmä ak zoberieme do úvahy, že podľa štatistík najazdí 70 % Európanov denne menej ako 40 km. Pomalé nabíjanie je pritom šetrnejšie k batériám a väčšina nabíjacích cyklov sa deje aj tak v noci, keď auto stojí v garáži. Základom je teda návyk, aby si užívateľ pri každom odstavení elektromobilu na parkovacie miesto - doma alebo v práci, napojil vozidlo na zdroj nabíjania.